cd- To i owo o Wiedźminie (3)

Lecz książki to nie wszystko: o przygodach Geralta możemy zobaczyć jeszcze grę( Wiedźmin z roku 2007, Wiedźmin 2 Zabójcy Królów z roku 2011, Wiedźmin 3 Dziki Gon z roku 2015 wydane przez studio CD Projekt Red), przeczytać komiks Macieja Parowskiego i Bogusława Polcha i zbiór opowiadań (także autorstwa Andrzeja Sapkowskiego), obejrzeć film oraz pograć w gwinta(na kartach są postacie z opowiadań i sagi.

Wiedźmińskie mutacje umożliwiają także dostęp do użytecznych w walce z potworami mocy;


Znak Quen: tworzy wokół rzucającego barierę obronną, która odbija pociski, oraz służy jako „niewidzialna” tarcza.

⦁ Znak Igni (mój ulubiony): pochodząca z łac. nazwa oznacza „ogień”. Może służyć do rozpalenia ogniska albo do podpalenia potwora.


⦁ Znak Aard: pochodzi od zniekształconego słowa „ard" oznaczającego „górny”, „najwyższy”. Jeden z prostych czarów psychokinetycznych, który polega na pchnięciu energii w wybranym kierunku. Jego siła zależy od siły koncentracji i woli rzucającego znak.


⦁ Znak Aksji: znak pozwalający łagodnie wpłynąć do umysłu swojego lub obcego. Używany np. do uspokojenia konia.


⦁ Znak Yrden: znak wywołujący magiczny strach u niektórych stworzeń (np. strzygi), zabezpiecza przed otwieraniem czegoś.


⦁ Znak Heliotropu: znak obronny; rzucony w odpowiednim momencie łagodzi impet uderzeń o twardą powierzchnię.


⦁ Znak Somne: wywołuje senność. Długość uśpienia przeciwnika zależy od ilości mocy w niego włożonej