cd- To i owo o Wiedźminie (3)
- Szczegóły
- Kategoria: Bez kategorii
- Opublikowano: czwartek, 24, listopad 2016 19:12
- Super User
- Odsłony: 223
Lecz książki to nie wszystko: o przygodach Geralta możemy zobaczyć jeszcze grę( Wiedźmin z roku 2007, Wiedźmin 2 Zabójcy Królów z roku 2011, Wiedźmin 3 Dziki Gon z roku 2015 wydane przez studio CD Projekt Red), przeczytać komiks Macieja Parowskiego i Bogusława Polcha i zbiór opowiadań (także autorstwa Andrzeja Sapkowskiego), obejrzeć film oraz pograć w gwinta(na kartach są postacie z opowiadań i sagi.
Wiedźmińskie mutacje umożliwiają także dostęp do użytecznych w walce z potworami mocy;
Znak Quen: tworzy wokół rzucającego barierę obronną, która odbija pociski, oraz służy jako „niewidzialna” tarcza.
⦁ Znak Igni (mój ulubiony): pochodząca z łac. nazwa oznacza „ogień”. Może służyć do rozpalenia ogniska albo do podpalenia potwora.
⦁ Znak Aard: pochodzi od zniekształconego słowa „ard" oznaczającego „górny”, „najwyższy”. Jeden z prostych czarów psychokinetycznych, który polega na pchnięciu energii w wybranym kierunku. Jego siła zależy od siły koncentracji i woli rzucającego znak.
⦁ Znak Aksji: znak pozwalający łagodnie wpłynąć do umysłu swojego lub obcego. Używany np. do uspokojenia konia.
⦁ Znak Yrden: znak wywołujący magiczny strach u niektórych stworzeń (np. strzygi), zabezpiecza przed otwieraniem czegoś.
⦁ Znak Heliotropu: znak obronny; rzucony w odpowiednim momencie łagodzi impet uderzeń o twardą powierzchnię.
⦁ Znak Somne: wywołuje senność. Długość uśpienia przeciwnika zależy od ilości mocy w niego włożonej